شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران
شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران

نارسایی حاد کلیه در سگ

نارسایی حاد کلیه در سگ


بیماری نارسایی حاد کلیه سگ یک بیماری فراگیر و از عوامل مرگ سگ ها به خصوص سگ های نر مسن به شمار می رود.در این بیماری،کلیه سگ قادر به دفع مواد زائد نبوده و درنتیجه تجمع مواد سمی در بدن سگ ،زمینه برای بروز بیماری کلیوی فراهم می شود.به دلایلی مانندمصرف بعضی از رنگ ها، داروها، ضدیخ و عفونت، مسمومیت، سگ دچار آسیب حاد کلیوی می شود.
در بیماری کلیوی به علایم بیماری سگ دقت کنید.بی اشتهایی سگ، بی حالی، استفراغ ،بوی بددهان، زخم های دهانی، اسهال سگ، درد شکم، کاهش وزن و تحلیل عضلانی و مهم ترین علامت بیماری ، بی ادراری و تکرر ادرار سگ. همچنین تنفس سگ نیز اغلب عمیق و سریع می شود.

در بیماری نارسایی حاد کلیه سگ، هرچه سریع تربه دامپزشک مراجعه نمایید. دامپزشک ازطریق آزمایش خون متوجه شدت بیماری سگ خواهد شد و ممکن است برای سگ ،آنتی بیوتیک، دیالیز، ویتامین یا داروی ضد استفراغ و سرم تجویزنماید.عفونت های کلیه نیز یکی دیگر از علت های نارسایی حاد کلیه می باشند. عفونت های حاد دستگاه ادراری، در صورتی که به موقع تحت درمان قرار نگیرند، ممکن است باعث بروز  عفونت های کلیه شوند اگرچه، این عامل به تنهایی علت عفونت های کلیه نمی باشد.

کاهش جریان خون یا نرسیدن کافی اکسیژن به کلیه ها، باعث بیماری نارسایی حاد کلیه می شوند. تروما، کم آبی بدن و گرما زدگی نمونه هایی از این دسته هستند برخی از شرایط مادرزادی یا اکتسابی می توانند منجر به نارسایی حاد کلیه شوند.متأسفانه، بسیاری از سگ هایی که به نارسایی حاد کلیه مبتلا می شوند، بیش از چند روز زنده نمی مانند. با این حال، اگر زود متوجه بیماری آنها شوید و سریعا تحت درمان قرار بگیرند، بعضی از سگ ها می توانند کاملا بهبود پیدا کنند.

چنانچه متوجه علائم بیماری کلیه یا دیگر علائم بیماری شدید، لازم است که سگ خود را به نزد دامپزشک ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد