شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران
شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران

چه سگی برای نگهبانی بخرم؟

 چه سگی برای نگهبانی بخرم؟

 سه نژاد شناخته شده در امر نگهبانی سگ های ژرمن شپرد،دوبرمن و روتوایلر هستند که قصد داریم در ادامه به مقایسه این سه نژاد در زمینه نگهبانی و از نظر قیمت،کارایی،نگهداری و... بپردازیم.

1) نژاد ژرمن شپرد:

سگ های ژرمن شپرد از بهترین نژاد ها در زمینه نگهبانی و گارد هستند و از محبوبیت زیادی برخوردارند اما به دلیل گران بودن، مردم به سگ های میکس ژرمن شپرد روی می آورند که البته  هیچگاه نمی توان یک ژرمن شپرد اصیل را با یک میکس ژرمن شپرد مقایسه کرد در حالی که میکس های ژرمن شپرد نیز سگ های خوبی برای نگهبانی هستند.

یکی دیگر از اشتباهات مردم در هنگام خرید ژرمن شپرد عدم توانایی در تشخیص اصالت آن است و بعضی مواقع موجب می شود حتی یک سگ ولگرد را به جای ژرمن شپرد اصل بخرند! بنابراین اگر اطلاعات کافی در زمینه تشخیص نژاد ندارید بهتر است دور این نژاد را خط بکشید یا از یک متخصص راهنمایی بگیرید. قیمت یک ژرمن شپرد اصیل از 2 میلیون تومان به بالا است و بعضی ژرمن های بی نقص تا 12 میلیون و ژرمن شپرد های آموزش دیده تا 25 میلیون یا بیشتر نیز به فروش میروند. در ادامه تعدای از افراد متخصص در خرید و فروش این نوع سگها معرفی خواهد شد.

دلیل دیگر برای انتخاب نکردن ژرمن شپرد برای نگهبانی هوش بسیار بالای آن است!در واقع استفاده از ژرمن شپرد به عنوان سگ نگهبان موجب هدر رفتن وقت آن می شود چه بسا بسیار نگهبان خوبی باشد! بنابراین بهتر است از این سگ برای کارهای سخت تر مانند زنده یابی،مواد یابی،مراکز پلیس، مسابقات و... استفاده شود.

در واقع نژاد ژرمن شپرد نیازی به آموزش نگهبانی و گارد ندارد زیرا اگر یک ژرمن شپرد بی نقص از نظر ژنتیک و اصالت داشته باشید او به صورت خودجوش از شما و خانوادتان و محل زندگیتان نگهبانی خواهد کرد.اما در کل با آموزش های گارد و نگهبانی اشتباهاتش را بر طرف می کند و تجربه بیشتری دراین کار که در آن متخصص است به دست می آورد.

2) نژاد دوبرمن:

سگ های دوبرمن در بین دیگر نژاد های اصیل از قیمت کمتری برخوردارند و این دلیلی برای اصیل نبودن آن ها نیست. قیمت یک دوبرمن اصیل بالغ 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می تواند باشد و قیمت توله آن از 400 هزار تومان تا 1 میلیون 200 هزار تومان متغیر است.

دوبرمن یک نژاد تقریبا کم وزن،چست و چالاک،خشن و با سرعت است که دید آن بسیار وسیع است و می تواند یک مساحت زیادی را پوشش دهد و بسیار هوشیار است.

سگ های دوبرمن تنها نژادی هستند که با اشاره نیز دستوراتی را یاد میگیرند و این یک قابلیت باورنکردنی برای یک سگ گارد است.

دوبرمن ممکن است برای صاحب خود نیز درد سر ساز باشد! شاید شما هم شنیده باشید که اگر توله دوبرمن خود را آزار دهید در آینده تلافی خواهد کرد!

3) نژاد روتوایلر:

نژاد روتوایلر به دلیل داشتن وزن تقریبا زیاد، سرعت زیادی ندارد اما بسیار درنده است و قدرت پاهایش بسیار زیاد است و به هنگام حمله کمتر پارس می کند و بیشتر به دنبال گرفتن سر و گردن هست و پرش های بلندی انجام می دهد بنابراین بسیار خطرناک است و ممکن است با کشتن دزد مشکل ساز شود! تنها چیزی که یک سگ روتوایلر از آن می ترسد صدای تفنگ است.

نژاد روتوایلر قیمت بالایی دارد و اصیل آن حدود 4 میلیون قیمت دارد و آموزش دیده آن مانند نژاد ژرمن شپرد قیمت بالاتری دارد.بنابراین ممکن است افراد کمتری از این سگ برای نگهبانی یا گارد استفاده کنند.

نژاد روتوایلر و دوبرمن به دلیل داشتن خال های شبیه به هم و هم رنگ بودن بعضی مواقع اشتباه گرفته می شوند بنابراین اگر در تشخیص نژاد سر رشته ندارید از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. در کل دوبرمن سگی لاغر تر و کم وزن تر نسبت به روتوایلر است و قد دوبرمن بلند تر از روتوایلر است.


افرادی که در امر خرید سگ میتوانید از انها کمک بگیرید :

اقای عادل خالقی : 09121583110

اقای روزگار : 09300579216

باشگاه اطلس دام پارسیان : 021-22989620