شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران
شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران

5 علامت عشق سگها به شما

1- سگ جلوی در به شما سلام می کند
این سلام کردن لزوما سلامی نیست که همه سگ ها جلوی در به صاحب خود می دهند. ممکن است سگ لحظه ورودتان حرکات دیوانه واری را انجام دهد که بیشتر علامت نگرانی از جدایی و تنهایی باشد تا عشق. زمانی که سگ همراه با تکان دادن دم به شما نزدیک می شود همین کافی است تا نشان دهد که بسیار خوشحال است.


2- نگاه های سگ با چشم های گرد شده، آرام و لطیف هیچ شکی در این مورد وجود ندارد که سگ ها به ما نگاه می کنند چون نگاه کردن به ما موجب خوشحالی آن ها می شود – بیرون رفتن ها، شام خوردن ها و بازی های آن ها با ما است. اما اخیرا مطالعه ای دریافته است که سگ ها فراتر از دلایل اجتماعی با ما ارتباط چشمی برقرار می کنند.. مطالعه اخیر که توسط میهو ناگاساوا (Miho Nagasawa) و همکاران وی در دانشگاه آزابوی (Azabu) ژاپن انجام شده است نشان می دهد که نگاه سگ ها به صاحبشان باعث ترشح هورمون اکسی توسین یا "هورمون عشق" می شود. به علاوه، این عشق دو طرفه است؛ پژوهشگران دریافته اند که نگاه طولانی میان سگ و صاحبش موجب افزایش هورمون اکسی توسین در فرد می شود و واکنش مثبتی از مغز او دریافت می شود.

3- سگ گاهی حتی زمانی که هیچ چیز نمی خواهد برای نوازش شدن به طرف شما می آید
این علامت عشقی ساده و پاک است زیرا هیچ درخواستی پشت آن نیست و فقط همراهی شما را می خواهد.

4- سگ می خواهد در کنار شما باشد
شاید سگ شما در همان اتاقی که هستید بیاید و نزدیک شما قرار بگیرد اما توجهی به شما نکند و برای خودش خرخر کند و بخوابد. اما دقت داشته باشید که سگ نزدیکترین مکان به شما را انتخاب کرده و دوست داشته در کنار شما باشد که این نشان می دهد شما را دوست دارد.

5- سگ اسباب بازی اش را در جایی که شما هستید می آورد و تلاش می کند تا شما را به بازی وادارد
سگ ها مانند انسان ها زمانی که غمگین، ترسیده یا نگران باشند دوست ندارند بازی کنند. سگ های خوشحال، مثلا سگ هایی که عاشق صاحبشان هستند، بیشتر تمایل دارند که دیوانه وار و با سرعت بازی کنند.

چاقى در گربه ها

چاقى گربه با بیمارى‌هاى زیادى مرتبط است. اضافه وزن، گربه‌ها را در معرض بیماریهائی مانند آرتریت (ورم مفصل)، دیابت و سایر بیمارى هاى خطرناک قرار می‌دهد.
 دامپزشکان معتقدند چاقی عمر گربه‌ها را کوتاه می‌کند و باعث می‌شود آرتریت دوسال زودتر بروز کند. البته دیابت یک بیمارى ارثی است، اما گربه های چاق احتمال ابتلاء بیشتری دارند.
رژیم غذایی ناسالم، مانند غذاهاى چرب و پرکالرى، تشویقی زیاد، کم کاری تیروئید، افزایش سن و عقیم شدن از عواملى هستند که باعث چاقی گربه‌ها می‌شوند.برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی گربه چه کنیم؟
مهم ترین عامل پیشگیری از اضافه وزن این است که اول عادات غذائی گربه را بدانید. بیشتر گربه‌ها ترجیح می‌دهند چندین بار در روز با مقدار کم غذا بخورند. خستگى باعث می‌شود گربه شما غذای بیشتری بخواهد، اما وقتی شما گربه را سرگرم و با گربه بازى کنید، غذاخوردن اضافی را فراموش می‌کند. حتی گاهى می‌توانید غذا یا تشویقی گربه را زیر یک جعبه یا داخل یک پاکت کاغذى پنهان کنید تا گربه دنبالش برود و پیدایش کند، در این حال هم تحرک گربه بیشتر می‌شود و هم غذایش را می‌خورد.
بجاى اینکه ظرف غذای گربه را پر کنید، بهتر است بر اساس نیاز، به گربه غذاى باکیفیت بدهید. وقتى حوصله گربه‌تان سر می‌رود، سعى کنید با بازی و سرگرم کردن گربه، اجازه ندهید تا از بی‌حوصلگى شروع به غذا خوردن کند.
همچنین غذاهایى با فیبر بالا و چربى کم می‌تواند از چاقى گربه جلوگیری کند.
ورزش وتحرک:‏
‏ تعداد زیادی اسباب بازی در اختیار او قرار دهید. یکی از اسباب بازیهای مورد علاقه آنها قلاب ماهیگیری ‌‏(مخصوص گربه ) است که بازی با آن انرژی زیادی از آنها میگیرد .
شما نیز بایستی کمی از وقت خود را به او ‏اختصاص داده وبا او همبازی شوید. آیا میدانید که گربه های چاق و کم تحرک حامیان کم تحرک هم دارند؟!
 ‏عوامل ژنتیکی
مانند انسان ها برخی از گربه ها مستعد چاق شدن میباشند که این چاقی نتیجه ی ژنتیک به ارث برده از طرف والدین میباشد.
شرایط پزشکی
عدم تعادل هورمونی که میتواند بر متابولیسم تاثیر بگذارد و منجر به چاقی شود.
-بیماری قلبی که به آنها اجازه ی ورزش و تحرک نمیدهد و نتیجه ی این عدم فعالیت چاق شدن میباشد.
-آرتریت(ورم مفاصل) که حرکت کردن را برای گربه دردناک میکند و گربه از حرکت کردن خودداری میکند.

گربه های مسن تر از آنجایی که فعالیت کمتری دارند و بیشتر میخوابند نیز بیشتر از دیگر گربه ها مستعد چاقی میباشند و اگر غذای یکنواختی بخورند احتمال اضافه وزن در آنها بیشتر میشود.


چرا سگ من بدغذایی میکنه ؟


«سگ من هر چیزی رو نمیخوره» . . . .  «سگ من دوست داره فقط از غذای ما بخوره» . . . .  «غذای خشک یا کنسرو نمیخوره» . . . «از وقتی غذاش رو عوض کردم به این برند لب نمی زنه» . . .

این جملات و سخنانی از این دست را بارها و بارها از زبان صاحبان حیوانات خانگی شنیده ایم .
این رفتارنوعی "اختلال رفتاری "است که اغلب کسانی که سگ خانگی و آپارتمانی دارند با آن مواجه می شوند. در واقع این سگها نیستند که انتخاب میکنند چه بخورند این شمایید که دوست دارید سگتان را چگونه تغذیه کنید و اورا عادت میدهید که چطور تغذیه شود . در این حالت، عمدتا مشکل این است که حیوان مواد غذایی را میخورد که خودش انتخاب کرده است و نه غذایی که صاحبش به او می دهد.
چرا سگ من بد غذا (picky eater) است؟

در نگاه اول شما احتمالا متوجه شده اید که هیچ سگی بد غذا نیست.  سگ نوعی شما به معنای واقعی کلمه هر غذایی را بسرعت می بلعد.
بنظر می رسد سگ های امروزی بطوری ذاتی برخی مزه ها را به برخی دیگر ترجیح می دهند.تحقیقات نشان داده اند که سگ ها ترجیح زیادی به مزه ی گوشت و قند دارند.
سگ ها گوشت کنسرو شده را به گوشت تازه،  گوشت پخته را به گوشت خام و رژیم های نیمه مرطوب کنسروی را به دانه های خشک ترجیح می دهند.
بخشی از بد غذایی به آموزش شما بر می گردد . اگر شما قبلا از غذای خود به او داده باشید، او می فهمد که غذای شما هم یکی از گزینه هاست.

بطور کلی، سگ ها غذایی را ترجیح می دهند که پیش از تغذیه شدن، بوی آن را از دهان سایر سگ ها استشمام کرده باشند. با دانستن این موضوع، مشخص می شود که سگ شما ترجیحات غذایی خود را بر اساس آنچه که شما میخورید تنظیم می کند و باعث می شود که او حتی بیش از پیش به چیزی که شما می خورید علاقمند شود.

به سگ خود هر چیزی که او میخواهد ندهید،  این مساله باعث «چاقی مفرط» و تمام مشکلات مربوط به آن خواهد شد.  وقتی یک توله سگ را بزرگ می کنید،  غذای مخصوص خودش را در زمانبندی خودش به او بدهید و نه غذای خودتان و نه در زمانی که خودتان غذا می خورید و مسلما نه در کنار میز غذاخوری خودتان.  غذای حیوان را بین وعده ها از جلوی او بردارید حتی اگر او غذایش را در مدت زمان معقولی (مثلا بین 15 تا 20 دقیقه) تمام نکرده باشد.  در خصوص قوانینی که وضع می کنید تا باعث شود حیوانی خوشحال، سالم و با وزنی متوازن داشته باشید سخت گیر باشید. در کل هیچ سگی بد غذا نیست و اگر گرسنه باشد هر غذای خشک و کنسروی را که جلوی او گذاشته اید طبق غریزه میخورد .سگها بسیار باهوش هستند آنها یاد میگیرند که با کمی مقاومت شما غذای مورد علاقه شان را به آنها میدهید .