شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران
شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران

استرس در سگها میتواند بیانگر چه مشکلاتی باشد .

استرس در سگها

سگها میتوانند با چشم هایشان منظور های زیادی را بیان کنند و این یکی از رایج ترین شیوه های برقراری ارتباط میان انهاست .فتار سگ نیز بوسیله ی استرس و نگرانی اش تغییر میکند او بسیار بی قرار میشود،ریزش موی شدید میگیرد ،از خوردن غذا امتناع میکند و میتواند رفتار های مخرب زیادی از خود نشان دهد مثل حمله به وسایل خانه و جویدن انها و ....
کاهش اشتها می‌تواند ناشی از استرس یا مشکلات سلامت جدی باشد. مثلا آنورکسیا(بی‌اشتهایی عصبی) می‌تواند سبب کاهش شدید غذا خوردن #سگ شود و کاهش وزن شدید و جدی سگ را به همراه داشته باشد.گاهی اوقات بعضی سگ‌ها نیاز به زمان‌هایی برای تنها بودن دارند. اما سگی که به طور مداوم از حیوانات و انسان‌ها فاصله می‌گیرد ممکن است دچار اضطراب یا بیماری باشد. سست و بی‌حال بودن می‌تواند اولین علامت بیماری، جراحت یا آسیب‌ روانی سگ باشد. همچنین می‌تواند از جمله علائم بیماری‌هایی همچون: دیابت، مشکلات قلبی و کبدی، تومور، اسهال و کم شدن شدید آب بدن، کم کاری تیروئید، کم خونی و مسمویت باشد.چگونه استرس داشتن سگ را درمان کنیم؟با سگ خود بطور منظم بازی/ورزش کنید/برای سگتان یک محوطۀ امن بسازید.
قسمتی مجزا از خانه را به سگتان اختصاص بدهید تا در زمان اتفاقات استرس‌زا مثل شنیدن صدای رعد و برق یا آهنگ بلند به آنجا برود. پتویی محبوبش را برایش در آنجا بگذارید تابا آن احساس امنیت و آرامش کند. رژیم غذایی بخش جدایی ناپذیر سلامت و تندرستی سگ شما است. استفاده از رژیم نامناسب که با شیوۀ زندگی و مرحلۀ زندگی(سن سگ) همخوانی ندارد می‌تواند واکنش‌های پیش بینی نشده‌ای را به همراه داشته باشد و منتج به استرس و اضطراب سگ گردد.

وبسایت:

http://www.nutripet.ir

#روانپزشکی_حیوانات #استرس #تاثیرات_استرس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد