شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران
شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران

آیا گربه صاحبش را میشناسد ؟؟

آیا «گربه» صاحبش را میشناسد ؟؟

اگر شما هم صاحب یه( گربه ) هستین حتما براتون جالبه که بدونین آیا گربه من منو میشناسه؟ احساس گربه به صاحبش که من باشم، چیه؟خیلی از افراد فکر میکنن اونا فقط بخاطر غذا به صاحبشون اهمیت میدن و احساسی بهش ندارن. ولی شواهد خلاف این رو ثابت کرده.

بله، گربه صاحبش را میشناسد!آیا گربه چهره صاحبش را میشناسد؟
احتمالا گربه ها برای شناسایی صاحبشون از حواس دیگشون کمک میگیرن، نه حس بینایی.

بر خلاف (سگ ها) ، گربه ها در طول تاریخ خودشون اهلی شدن رو ترجیح دادن چون شانس بقا و پیدا کردن غذای اون ها در کنار انسان ها بیشتر بود.

پرسه زدن در کنار مزارع آدم ها به اونا این شانس رو میداد که از جوندگانی که آفت مزارع بودن تغذیه کنن و زنده بمونن. البته انسان ها هم از این قضیه بدشون نیومد و اون ها رو در کنار خودشون پذیرفتن.

شاید به همین دلیل باشه که برخلاف سگ ها، گربه ها هیچ وقت نیاز پیدا نکردن چهره انسان ها و حالت های اون ها رو تشخیص بدن.

آیا گربه ها صدای صاحبشان را میشناسند؟
شواهد نشون میدن گربه ها با صدای صاحب خودشون آشنا هستنو مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه توکیو ثابک کرده گربه ها بین صدای صاحبشون و صدای غریبه ها تفاوت قائل هستن.

در این مطالعه گربه ها صدای غریبه هایی که اسمشون رو صدا میزدن کاملا نشنیده گرفتن ولی وقتی صاحبشون اسمشون رو صدا میزد، گوش هاشون رو به نشانه توجه به سمت صدا برمیگردوندن و توجه بیشتری نشون میدادن.

 آیا گربه ها بوی صاحبشون رو میشناسند؟
قوه بویایی گربه ها قویه. با اینکه به خوبی نیست اما از قوه بویایی آدم ها بسیار قوی تره. مانند حیوانات دیگه، گربه ها هم از قوه بویاییشون برای شناسایی محیط اطرافشون استفاده میکنن. اونا به احتمال خیلی قوی بوی شما رو احساس میکنن و براشون خوشایند و آرامش بخشه.

آیا گربه ها عادت های ما رو میشناسن؟
گربه ها استاد یاد گرفتن الگوهای زندگی ما هستن. دقیقا برای همینه که دقیق میدونن کدوم عضو خونواده و چه ساعتی بهشون غذا میده و سر ساعت میرن سراغ همون شخص. این رفتار اون ها نشون میده حتی در یک خونواده هم بین اعضا تفاوت قائل میشن و یه نفر رو به عنوان صاحبشون بیشتر قبول میکنن.   آیا گربه ها صاحبشون رو به یاد میارن؟
دوست داشتنی ترین کشفی که درباره گربه ها شده اینه که افراد آشنا، به مدت طولانی در حافظه گربه ها باقی میمونن، حتی بعد از چندین و چند سال.

برای همین نگران نباشین، درسته که گاهی به نظر میاد گربه شما هیچ اهمیتی بهتون نمیده ولی این کاراش غیرواقعیه، اون شما رو میشناسه و براش مهم هستین. مخصوصا وقتی موقع شام و نهار میشه!

آشنایی با نژاد اسفینکس Sphynx

اسفینکس بسیار اجتماعی است، اگر شما در طول روز او را تنها می گذارید بهتر است که سگ یا گربه دیگر، کنار او باشد.
  آمار حیاطی گربه نژاد اسفینکس | Sphynx
 طول عمر: ۸ تا ۱۴ سال.
 وزن گربه نژاد اسفینکس | Sphynx
وزن: (۲.۷-۵.۴) کیلوگرم.
 شخصیت گربه نژاد اسفینکس | Sphynx
گربه ی نژاد اسفینکس، خواستار توجه انسان است.کنجکاو و پر انرژی است و محیط اطراف خود را بررسی می کند.علاقه زیادی به بالا رفتن از درخت و بازی با پازل و تعقیب و گریز دارد.
مشکلات و سلامتی گربه نژاد اسفینکس | Sphynx
هر دو گربه اصیل و گربه نژاد مخلوط دچار مشکلات ژنتیکی و طبیعی می شود. مشکلات زیر در گربه اسفینکس دیده می شود:

پیگمنتوزا کهیر، یک بیماری پوستی است که باعث زخم های متعدد در بدن می شود.
کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، یک شکل از بیماری های قلبی است که در برخی از نژادهای گربه ارثی است ولی در اسفنیکس ارثی بودن ، ثابت نشده است.مراقبت از گربه نژاد اسفینکس | Sphynx
با وجود بدن طاسی شکل گربه نژاد اسفینکس، باید پوست او را با لوسین بدون عطر و بوی ملایم و یا روغن ، مرطوب نگه دارید. هفته ای یک بار او را استحمام کنید با شامپو بچه یا شامپو مرطوب کننده، شستشو باید به طور کامل به خصوص بین چین و چروک ها، انجام شود.

مسواک زدن دندان برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال لازم است. یشنهاد میشود روزانه دندان های او را مسواک کنید. کوتاه کردن ناخن دو هفته یک بار پیشنهاد می شود. پاک کردن ترشحات گوشه های چشم با یک پارچه نرم و مرطوب لازم است. برای جلو گیری از انتشار عفونت بهتر است برای هر چشم از پارچه جداگانه استفاده کنید.

گوش ها را هفته ای یک بار بررسی کنید. اگر آنها کثیف بودند، با یک توپ پنبه یا پارچه مرطوب و نرم ویا مرطوب با مخلوطی از سرکه سیب طبیعی و آب گرم پاک کنید.
میزان سازگاری گربه نژاد اسفینکس | Sphynx با کودکان و حیوانات خانگی دیگر
اسفینکس فعال و اجتماعی است. او از بازی کردن لذت میبرد آموزش ها را سریع یاد میگیرد. با گربه های دیگر و سگ رفتار دوستانه ای دارد. معرفی حیوانات خانگی به آرامی و در شرایط کنترل شده باید انجام شود.   اسفینکس، طاس و پوست پر چین و چروکی دارد که گاهی اوقات میگویند اسفینکس گربه زشتی است اما تنها برای کسانی که درک کمی از زیبایی دارند. شکل بدن غیر معمولی است. گربه عاطفی است که باعث جذب مردم می شود.

نکات مهم در خصوص زایمان طبیعی سگها

«زایمان در سگ » نیز مانند دیگر نژادهای سگ در سه مرحله انجام می شود .
بعد از گذشت حدود 58 تا 65 روز پس از عمل جفت گیری جنین ها که اکنون به توله های کامل تبدیل شده اند آماده تولد و وارد شدن به دنیای بیرون از رحم مادر می شوند . «عمل زایمان»  بین 12 تا 36 ساعت به طول می انجامد و مسلما نخستین زایمان به زمان بیشتری نیاز دارد. به یاد داشته باشید که سگ ها حیوانات صاحب دوستی هستند و حضور شما در زمان زایمان به آنها آرامش می دهد.

مرحله ی اول:در ابتدای این مرحله، درجه حرارت بدن به 37 تا 36/5 کاهش می یابد، گردن رحم بسته بوده و انقباضات رحمی چندان زیاد نیستند. ولی به تدریج این انقباضات بیشتر شده و در اثر حول دادن توله ها به طرف گردن رحم و ایجاد فشار به این ناحیه، گردن برحم باز شده و آمادۀ خروج توله ها می شود.این روند می تواند تا 24 ساعت طول بکشد. رفتار سگ ماده در طی این مدت غیر عادی است. قدم می زند، محل خواب خود را آماده می کند، خر خر می کند و از خوردن و آشامیدن امتناع می ورزد. نفس نفس زدن، نگاه کردن به پهلو ها، لیسیدن فرج، تورم و شل شدن فرج و ظهور ترشحات موکوسی و نیز شل شدن شکم از دیگر علائم این مرحله از زایمان به شمار می رود.

مرحلۀ دوم:خارج شدن مایعات جنینی و مشاهدۀ توله یا پرده های جفت در مدخل واژن نشانۀ گذر از مرحلۀ اول زایمان و ورود به مرحلۀ دوم می باشد. در این زمان گردن رحم متسع شده و مادر به یک پهلو دراز کشیده شروع به زور زدن می کند و گاهی دچار حمله های شدید زایمانی می شود.به طور معمول توله ها به راحتی و بدون تقلا به دنیا می آیند.

مرحلۀ سوم: هر جنین دارای یک جفت است که چیزی در حدود 5 دقیقه بعد از خروج جنین به همراه بندناف خارج می شود. البته خارج شدن جفت در زمان های متفاوتی بعد از تولد اتفاق می افتد و گاهی بعضی از توله ها به همراه جفت و در داخل آن متولد می شوند.در صورتیکه توله ها به همراه جفت به دنیا بیایند، سگ ماده بعد از متولد شدن هر یک از آن ها کیسۀ جفت را لیسیده و آن را پاره کرده و بند ناف را طی این عمل قطع می کند. این بسیار مهم است که مطمئن باشید هیچ جفتی در رحم باقی نمانده است زیرا جفت ماندگی باعث ایجاد عفونت در بدن سگ می شود .