شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران
شرکت بهین تاش

شرکت بهین تاش

اولین تولید کننده غذای حیوانات خانگی در ایران

کنسرو مخصوص سگ

کنسرو آماده مخصوص غذای سگ 425گرمی


 این کنسروها  فرمولی بسیار غنی از پروتئین را دارا می باشند و به راحتی میتوان از آن برای تغذیه توله ها قبل از سن آشنایی با غذای خشک استفاده کرد . منابع مواد اولیه این غذاها بسیار غنی و با کیفیت هستند و گوشت  مرغ تازه ، گوشت قرمز تازه و جگر گوساله را شامل میشوند و ترکیب انها با مواد انرژی زا و غنی از فیبرهای لازم و سبزیجات تازه غذایی مطلوب برای سگها مخصوص در سن پایین را تامین می کند فرم فیزیکی این غذا مطابق با تکنولوژی روز دنیا بصورت  چانک (گوشت تکه ای ) در آب گوشت غلیظ می باشد .



جلوگیری از بوجود آمدن دیابت در همستر

جلوگیری از بوجود آمدن دیابت در همستر

دیابت در همسترها بسیار زیاد و شایع است و دلیل آن هرچیزی می تواند باشد.متاسفانه برخی از افراد غذاهای مخصوص حیوانات خانگی را برای پت های خود قبول ندارند و یکی دیگر از دلایل بیماری دیابت استفاده از غذاهای مضر انسان (که دارای قند و چربی بالا هستند) در تغذیه همستر است.همستر ها هم مانند انسان ها بعد از مدتی حساسیت خود را نسبت به غذاها نشان می دهند که این حساسیت ها به بیماری و یا حتی مرگ ختم می شود. برخی از افراد به همسترهایشان شکلات، شیرینی و … می دهند اما این کارشان به نفع همسترشان نیست. هرگز به همستر خود شیرینی، شکلات و شکر ندهید.
علایم:
نوشیدن بیش از حد آب،ادرار فراوان،لرزش اندام و کاهش درجه حرارت بدن

درمان:
متاسفانه بیماری دیابت درمان قطعی نداره و فقط دامپزشک ها با تجویز برخی داروها و تغییر رژیم غذائی آن را کنترل می کنند. بهبود کیفیت زندگی همستر (تمیز نگه داشتن محیط زندگی و دور نگه داشتن حیوان از استرس) و گنجاندن یونجه، هویج، سیب زمینی و تخم مرغ پخته در رژیم غذائی همستر دیابتی برای کنترل این بیماری موثرست.

آیا غذای اماده کیفیت کمتری نسبت به غذای خانگی دارد ؟

بسیاری از مردم فکر میکنن غذاهای خشک و تجاری کیفیت پایین تری نسبت به غذاهای خونگی دارن و از اونجایی که اشتیاق حیوانات شون به غذای خونگی ونرم بیشتره این رو دلیل بر این موضوع میدونن .در حالی که واقعیت بر خلاف اینه .حیوانات خانگی مانند ما انسان ها به ویتامین ها و مواد معدنی کمیابی نیاز دارن که در پخت در منزل نمیتوان آنها را فراهم نمود .هر وعده غذای حیوانات خانگی باید شامل پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، ویتامین ها ، آهن ، پتاسیم ، کلسیم ، فسفر ، امگا 3 و 6 و ..... باید باشد که فقط در غذای خشک همه این مواد موجود می باشد .بنا بر تحقیقاتی که تیم محققین دانشگاه دامپزشکی کالیفرنیا و دیویس انجام دادن، 95 درصد غذاهایی که ما برای سگ خانگی درست میکنیم، حداقل 1 ماده غذایی رو کم دارن و جالبه بدونین 85 درصد از این غذاها توی چندین ماده غذایی کمبود دارن! آیا میتونیم از پا و اسکلت مرغ برای سگ ها استفاده کنیم؟
نه، اصلا!
این اشتباه که خیلی هم رواج داره، باعث شده سگ های زیادی آسیب های جبران ناپذیری ببینن. اگر هرگز برای تغذیه سگ خودتون از اسکلت یا پای مرغ استفاده نکنین چون این مواد هم برای سگتون ارزش غذایی ندارن و هم میتونن آسیب های خطرناکی بهش وارد کنن. طبیعتا حیوانات غذای نرم و خانگی را بیشتر دوست دارند ولی آنها قوه تشخیص این را ندارند که سوء تغذیعه میگیرند و شما به عنوان صاحبشان باید آگاه باشید . در ابتدا عادت دادن حیوان به غدای خشک است که باید به تدریج باشد . هر برندی طعم خود را دارد که ممکن است یک سگ یا گربه دوست داشته باشد ولی سگ دیگر خیر . برای شروع به عادت دادن حیوانات خانگی خود بهتر است غذای خشک را با کنسرو یا غذای خانگی مخلوط کند و به تدریج غذای خشک را بیشتر کنید .

در اطراف چشمان سگ ها عضلاتی پدید آمده، که آن حالت جذاب برای انسان را به چشمان آنها می بخشد.

محققان دریافته اند که در طول هزاران سال، در اطراف چشمان سگ ها عضلاتی پدید آمده، که آن حالت جذاب برای انسان را به چشمان آنها می بخشد.

به گفته آنها یک عضله کوچک در صورت هست که حالتی کودکانه به سگ می دهد که به "واکنشی مادرانه" دامن می زند.

مطالعه می گوید که این نگاه به سگ ها کمک کرده با انسان پیوندی قوی برقرار کنند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که حالت چهره سگ ها چقدر می تواند برای انسان جذاب باشد، اما این تحقیقات که در بریتانیا و آمریکا انجام شده نشان می دهد که این محصول تغییری در آناتومی حیوانات است.

به گفته پژوهشگران این به سگ ها اجازه می دهد "ابروهایی بیانگر" داشته باشند که "توهم ارتباط از نوع انسانی را به وجود می آورد."

دکتر جولیان کامینسکی محقق در دانشگاه پورتسماوت از نویسندگان این مطالعه می گوید: "به نظر می رسد وقتی سگ ها این حالت را به خود می گیرند، موجب رغبتی شدید در انسان برای مواظبت از آنها می شود."

حرکت عضلات باعث می شود چشم سگ ها "بزرگتر و بیشتر مثل بچه های خردسال به نظر برسد که همچنین شبیه همان حالتی است که هنگام بروز غم در صورت ما ظاهر می شود."

او می گوید "ترجیح ناخودآگاه" انسان این بود که سگ هایی را نگهداری کند و پرورش دهد که چنین ویژگی ای داشتند. به این ترتیب این دسته از سگ ها از یک برتری تکاملی برخوردار شدند و شمار آنها در طول نسل ها افزایش یافت.

دکتر کامینسکی در مقاله تحقیقی خود که در نشریه "اقدامات آکادمی ملی علوم" آمریکا چاپ شده شواهد موجود در تایید این یافته را "قانع کننده" توصیف می کند.

متخصصان آناتومی و روانشناسی تطبیقی در این مطالعه دریافتند که تغییر چهره سگ ها طی هزاران سال زندگی در کنار انسان روی داده.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که این حالت بیشتر زمانی در سگ ها ظاهر می شود که کسی در حال نگریستن به آنها باشد. این نشان می دهد که این رفتاری عمدی با هدف جلب توجه انسان است . منبع : بی‌بی‌سی

تشخیص سن سگ و گربه از روی دندانها

تشخیص سن سگ و گربه از روی دندانها
دامپزشکان با معاینه و میزان سائیدگی دندانها، سن سگ و گربه ها را تشخیص می‌دهند.

تشخیص سن سگ و گربه از روی دندانها :
           برای تشخیص سن سگ و گربه معمولا می توان از دامپزشکان کمک گرفت. تعیین سن سگ ها و گربه ها از روی دندان یکی از بهترین راه های تشخیصی است که باید فاکتورهای دیگری مثل جرمهای احتمالی دندان، ظاهر حیوان، سفیدشدن موهای سر و پوزه، و تغییرات چشمها را هم درنظر گرفت. سگ و گربه ابتدا دارای دندان های شیری تقریبا آبی رنگ، کوچک و نوک تیز و سپس دندان های دائمی می شوند. دامپزشک با بررسی میزان رشد دندان های شیری و ساییدگی دندان های دائمی در بالغین می تواند سن بچه گربه و توله سگ را تخمین و تشخیص دهد.

در سگ ها و گربه ها چهار نوع دندان دیده میشود :
- دندانهای پیش
-دندانهای نیش
- دندانهای آسیای کوچک
- دندانهای آسیای بزرگ

در بچه گربه ها ۲۶ عدد دندان شیری به مرور جایگزین ۳۰ دندان دائمی می دهند. در توله سگ ها ۲۸ عدد دندان شیری، با گذشت زمان جای خود را به ۴۲ دندان دائمی می دهند. توجه داشته باشید که باتوجه به آناتومی حیوان مثلا وضعیت قرارگرفتن فک بالا و پائین برروی هم، تشخیص سن سگ از روی دندانها، بدلیل انجام نگرفتن عمل ساییدن طبیعی و عادی دندانها در نژادهای سگ مانند باکسر، داشهوندبولداگ و پکینیز دقیق نمی باشد. همچنین نوع غذایی که سگ یا گربه در طول زندگی خود خورده است بر روی سایش دندانها و تشخیص سن گربه و سگ تاثیر گذار است. بعنوان مثال اگر سگ بیشتر از غذاهای جامد، استخوانی و سفت استفاده کرده باشد، بالطبع سرعت ساییدن دندانها از حد طبیعی و نرمال زیادتر میشود.